10 برند به یادماندنی دنیا

براساس گزارش اخیر مؤسسه siegel+gale که براساس تحقیقی روی بیش از 3هزار مصرف‌کننده آمریکایی و انگلیسی انجام شده است، برندهای نایک، اپل، کوکاکولا و مک دونالد به ترتیب به‌عنوان به یادماندنی‌ترین برندها از نظر مصرف‌کنندگان آمریکایی و انگلیسی معرفی شده‌اند.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی به نقل از فرصت امروز، براساس گزارش اخیر مؤسسه siegel+gale که براساس تحقیقی روی بیش از 3هزار مصرف‌کننده آمریکایی و انگلیسی انجام شده است، برندهای نایک، اپل، کوکاکولا و مک دونالد به ترتیب به‌عنوان به یادماندنی‌ترین برندها از نظر مصرف‌کنندگان آمریکایی و انگلیسی معرفی شده‌اند. در این تحقیق از 3 هزار مصرف‌کننده آمریکایی و انگلیسی خواسته شده بود تا از میان 100برند معرفی شده که شامل معروف‌ترین و در عین حال موفق‌ترین برندهای جهان بودند، به یادماندنی و خاطره انگیزترین برند را انتخاب کنند.

پس از پایان نظرسنجی برند نایک با 16درصد آرا به‌عنوان به یادماندنی‌ترین برند انتخاب شد و پس از آن به ترتیب برند اپل با 15.6درصد، مک دونالد با 11.1درصد، کوکاکولا با 9.7درصد، گوگل2.9درصد، مایکروسافت 1.9درصد، پپسی 1.5درصد، آمازون 1.4درصد، تارگت 1.3درصد و آدیداس 1.2درصد آرا رتبه‌های بعدی را به‌دست آوردند.

هرچند در میان برندهای انتخاب شده توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تفاوت‌هایی وجود داشت، با این حال، در مورد چهار برند برتر نتایج مصرف‌کنندگان هر دو کشور یکسان بود. در واقع بیشتر مصرف‌کنندگان ویژگی‌های مثبتی از قبیل احترام، اعتماد و نیز اعتبار برندها را برای انتخاب در نظر داشتند. از سوی دیگر عواملی از قبیل مبالغه در تبلیغات و همچنین عدم جذابیت لوگوی برندها از معیارهای منفی بودند که در انتخاب مصرف‌کنندگان تأثیر قابل توجهی داشتند.

بدون شک در کسب این موفقیت برای برندهای برتر، علاوه بر سایر ویژگی‌ها، نحوه طراحی لوگو آنها نیز تأثیر غیر‌قابل انکاری داشته است. برای مثال لوگو شرکت نایک در عین سادگی القا‌کننده نوعی حس تحرک و پویایی است که بدون شک برای هر برند ورزشی داشتن یک چنین لوگویی ضروری و علاوه بر این یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید. لوگو شرکت اپل نیز به خوبی منعکس‌کننده هویت شرکت است و طرح سیب آن به طور مشخص به نام شرکت اشاره داشته و درک مفهوم شرکت را به آسانی ممکن می‌سازد، همچنین رنگ لوگو برند نیز به نوع کسب‌و‌کار شرکت یعنی صنعت کامپیوتر و موبایل اشاره دارد.

در مورد لوگو برند مک دونالد و همچنین کوکاکولا مهم‌ترین مشخصه‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد وفاداری این برندها به طراحی کلاسیک لوگوهای‌شان است. برند کوکاکولا در طول دوره فعالیت خود با اعمال کمترین تغییرات ممکن بر لوگو برند خود از ثبات مثال زدنی در این مورد برخوردار است. همچنین لوگو برند مک دونالد نیز علاوه بر القای نام برند به شیوه بسیار مناسب، مانند برند کوکاکولا از ثبات خوبی در طول دوره فعالیت این برند برخوردار بوده است.