یاید و نبایدهای تبلیغات جاده‌ای در نوروز

باید و نبایدهای تبلیغات جاده‌ای در نوروز

انتخاب شاهراه‏های اصلی جاده‏ای کشور که شهرهای هدف سفرهای نوروزی محسوب می‌شوند و بخش زیادی از جریان ترافیک سفرهای نوروزی را به خود اختصاص می‏دهند، در کسب حداکثر مخاطب و بیشتر دیده‌شدن پیام‏ها ی تبلیغاتی نوروزی تاثیر زیادی دارد

ادامه نوشته

انتشار اخبار خوب توسط روزنامه TELEGRAPH

انتشار اخبار خوب توسط روزنامه TELEGRAPH

روزنامه Telegraph با همکاری شرکت فروشنده محصولات دارویی «Seven Seas» می‌خواهد فقط اخبار خوب را منتشر کند.

ادامه نوشته

💠 به نام خدایی که مومنان را جانشین خود قرار می دهد

سلام بر شما که شایسته جانشینی خدایید!

لطافت صبح زمستانی گوارای وجودتان باد

 ☀️ اعُوْذ ُبِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیْم  بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَعَدَ اَللّٰهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ اَلَّذِي اِرْتَضىٰ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لاٰ يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذٰلِكَ فَأُولٰئِكَ هُمُ اَلْفٰاسِقُونَ.

 خدا به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده اند، وعده داده است که حتما آنان را در این سرزمین جانشین [خود] قرار دهد؛ همان گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند جانشین [خود] قرار داد، و آن دینى را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند، و بیمشان را به ایمنى مبدل گرداند، [تا] مرا عبادت کنند و چیزى را با من شریک نگردانند، و هر کس پس از آن به کفر گراید؛ آنانند که نافرمانند.
__________________
👈(قرآن کریم؛ سوره نور، آیه ۵۵)

💠 به نام داناترین توانای مهربان

سلام بر شما
روزتون به خیر و شادی

☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَا ۖ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ

و [کامیابی] دیگری که دوست دارید، نصرتی ویژه از سوی خدا و فتحی نزدیک است [که عطایتان کند، ای پیامبر!] مؤمنان را [به آن نصرت و فتحِ نزدیک] مژده ده !
—----------------------
👈(قرآن کریم؛ سوره صف، آيه ۱۳)

سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو

سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو

ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو

ادامه نوشته

چینی‌ها روزنامه‌نگاری را ترک می‌کنند

چینی‌ها روزنامه‌نگاری را ترک می‌کنند

کارشناسان می‌گویند که دو مؤلفه کلیدی باعث خالی‌شدن تحریریه‌های رسانه‌های چین شده است. یکی از آنها وضعیت مالی مأیوس‌کننده‌ای است که بیش‌ازپیش روزنامه‌ها با آن مواجه می‌شوند چراکه آنها برای سازگاری با عصر دیجیتال مشکل دارند. مؤلفه دیگر نیز این است که محدودیت‌ها از جانب حزب اقتدارگرای کمونیستِ شی جین‌پینگ درباره اینکه چه‌چیزی می‌تواند و چه‌چیزی نمی‌تواند منتشر شود، بیش‌ازپیش افزایش یافته است.

ادامه نوشته

ضرورت توجه به روابط‌عمومی الکترونیک

ضرورت توجه به روابط‌عمومی الکترونیک

در شرایط کنونی جوامع و همگام با رشد روزافزون ابزار الکترونیک و استفاده از آنها در تمامی زمینه‌های زندگی بشر، به‌کارگیری صحیح روابط‌عمومی الکترونیک نه تنها موجب سهولت کار در تمامی بخش‌ها خواهد شد، بلکه به عنوان عاملی تعیین‌کننده، سبب رشد و ارتقای روابط‌عمومی در سازمان و تضمین‌کننده موفقیت آن خواهد بود.

ادامه نوشته

توصیه‌های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ " احیای برند"

توصیه‌های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛

برای متمایل کردن افراد مشهور به شرکت در کمپین خود یک یا چند طرح خیرخواهانه را نیز در کمپین خود بگنجانید؛ این کار باعث می‌شود تا علاوه بر افراد مشهور مردم نیز علاقه و توجه بیشتری نسبت به کمپین شما نشان دهند.

ادامه نوشته

جشنواره وب ایران برگزار شد

جشنواره وب ایران برگزار شد

جشنواره وب و موبایل در کتابخانه ملی برگزار شد. هشتمین جشنواره وب و موبایل با همت انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی و کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در کتابخانه ملی برگزار شد.

ادامه نوشته

اخباری که مخاطب افزایش می‌دهند اما اعتبار نمی‌آورند

اخباری که مخاطب افزایش می‌دهند اما اعتبار نمی‌آورند

استاد قاضی زاده: «دلم می‌سوزد وقتی می‌بینم افرادی که در عالم روزنامه‌نگاری زحمت کشیدند و صاحب‌نام هستند، در برابر 10، 15 میلیون تومان خودشان و فکرشان را می‌فروشند؛ آن هم به برخی از افراد که اصلاً معلوم نیست راست می‌گویند یا نه.»

ادامه نوشته

لوگو به‌عنوان نماد برند

لوگو به‌عنوان نماد برند

مدیران شرکت‌های جوانی نظیر «نایک» و «innocent drinks » معمولا از دوستان و اطرافیان خود می‌خواهند تا لوگوی آنها را طراحی کنند. چنانچه در اطراف خود دوستانی دارید که از طراحی تجاری سررشته داشته و در کالج هنر تحصیل کرده‌اند، برای طراحی لوگوی مورد نظرتان از مهارت آنها استفاده کند. در غیر‌این صورت با ارائه تعریف دقیقی از ارزش‌های برند و لوگوی مورد نظرتان، طراحی آن را به یک آژانس حرفه‌ای طراحی بسپارید.

ادامه نوشته

چه زمانی یک تبلیغ به ضد خود تبدیل می‌شود؟

چه زمانی یک تبلیغ به ضد خود تبدیل می‌شود؟

زمانی که مخاطبان به چهلمین ثانیه می‌رسند در اوج تمرکز خود روی آگهی هستند و زمانی که 113 ثانیه از پخش یک آگهی می‌گذرد عملا تبلیغ شروع به ضد تبلیغ می‌کند و مخاطب آگهی پایان آن را آرزو می‌کند و به محض اتمام آگهی می‌گوید «آخیش تمام شد».

ادامه نوشته

تعریف شایستگی در روابط‌عمومی

تعریف شایستگی در روابط‌عمومی

پروفسور «آن گرگوری» استاد دانشگاه متروپولیتن لیدز و رئیس دو سال پیش اتحادیه جهانی مدیریت روابط‌عمومی و ارتباطات در این باره به نکته مهمی اشاره کرده است: «ما اکنون در دنیای جهانی‌شده زندگی می‌کنیم، جایی که در آن نیاز داریم تا فعالیت‌ها، دستاوردهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهیم، استانداردهای اصلی شایستگی را شناسایی کنیم، و ثابت کنیم که مانند دیگر حرفه‌ها، دانش‌ما به حدی است که می‌توانیم بر قلمرو خود اشراف کامل داشته باشیم.

ادامه نوشته

💠 به نام او که زندگــی از او رنگ میگیـرد!

سلام
صبح دیگری آغاز شد
هنوز نقشی بر آن نرفته است
و تو نقاش منتخب خدایی
این تو و این اعتماد خالق به تو
بسم الله

☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَهَٰذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَلِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا ۚ وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۖ وَهُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ

این [قرآن] کتابی است که ما آن را خجسته و پُرخیر نازل کردیم، تصدیق کنندۀ [حقانیت] کتاب های پیش از خود است، [آن را فرستادیم] تا مردم مکه و کسانی را که پیرامون آن هستند هشدار دهی، آنان که آخرت را باور دارند به آن ایمان می آورند درحالی که همواره بر نمازشان مراقبت می کنند.
—---------------------
👈(قرآن کریم؛ سوره انعام، آیه ۹۲)

نقش روابط عمومی در برندسازی برای بانک ها

نقش روابط عمومی در برندسازی برای بانک ها

بر اساس آمارهای منتشره از سوی انجمن بانکداران آمریکا (ABA ) هر ساله بر میزان این سرمایه گذاری افزوده می شود. در سال 2001 بانک های این کشور 8/3 میلیارد دلار صرف روابط عمومی و بازاریابی خود کردند. این رقم در سال 2003 به 9 میلیارد دلار رسید و متوسط بودجه هر بانک آمریکایی در سال 2014، به 437 هزار دلار رسید.

ادامه نوشته

"پائلو كوئیلو "

جوان سرگشته ای از پیرمرد پرسید:

 "بزرگترین نیرنگ دنیا چیست؟"

 پیرمرد گفت: "آن است که اختیار

 زندگیمان از دستمان

 خارج شده و از آن

پس سرنوشت حاکم بر زندگی شود."

روزی جراحی برای تعمیر اتومبیلش آن را به تعمیرگاهی برد!
تعمیرکار بعد از تعمیر به جراح گفت: من تمام اجزا ماشین را به خوبی می شناسم و موتور و قلب آن را کامل باز می کنم و تعمیر میکنم! در حقیقت من آن را زنده می کنم! حال چطور درآمد...
سالانه ی من یک صدم شما هم نیست؟!
جراح نگاهی به تعمیرکار انداخت و گفت : اگر می خواهی درآمدت ۱۰۰برابر من شود اینبار سعی کن زمانی که موتور در حال کار است آن را تعمیر کنی!

یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید. من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم .
دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هواکنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند

قانون "پل طلایی"

اگر کسی در مذاکره به شما دروغ گفت و شما متوجه شدید که او دروغ می‌گوید، نباید این مسئله را مطرح کنید. در مذاکره مفهومی داریم به نام «پل طلایی».
این مفهوم که یک قانون خیلی قدیمی ‌چینی است، می‌گوید اگر دشمن به شما حمله کرد و از پلی بر روی رودخانه‌ای گذشت، پل پشت سرش را خراب نکنید؛ چون وقتی دشمن بداند دیگر راه برگشتی ندارد، انرژی و تلاشش برای شکست دادن شما مضاعف خواهد شد. در عوض بروید و پل پشت سرش را از طلا بسازید تا اگر خواست عقب‌نشینی کند، احساس کند که روی این پل طلایی، حتی عقب‌نشینی هم افتخار است.
پس ما، نه تنها نباید طرف مذاکره‌مان را ضایع کنیم، بلکه حتی موظف هستیم کمک کنیم که او خطایش را به شیوه آبرومندانه‌ای بپوشاند و عقب‌نشینی کند. در این صورت، رابطه قابل‌ ترمیم خواهد بود.

شبکه‌های اجتماعی جایگزین رسانه‌های سنتی می‌شوند

شبکه‌های اجتماعی جایگزین رسانه‌های سنتی می‌شوند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌های سنتی در معرض تهدید هستند و شبکه‌های اجتماعی جایگزین آنها می‌شوند، توضیح داد: سه گروه رسانه‌های بین‌المللی، رسانه تخصصی و رسانه‌های محلی کمتر با تهدید مواجه هستند، به همین دلیل حمایت از نشریات محلی امری ضروری است.

ادامه نوشته

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

احتمالا شنیده‌اید که مصرف‌کنندگان نوشته تبلیغاتی را نمی‌خوانند، اما حالا وقت آن رسیده است که با حقیقت روبه‌رو شویم. در واقع، تنها 10 درصد خوانندگان مجله‌ها، به نوشته‌های تبلیغاتی توجه می‌کنند.

ادامه نوشته

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

احتمالا شنیده‌اید که مصرف‌کنندگان نوشته تبلیغاتی را نمی‌خوانند، اما حالا وقت آن رسیده است که با حقیقت روبه‌رو شویم. در واقع، تنها 10 درصد خوانندگان مجله‌ها، به نوشته‌های تبلیغاتی توجه می‌کنند.

ادامه نوشته

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

20 قانون نوشتن تبلیغات موثر

احتمالا شنیده‌اید که مصرف‌کنندگان نوشته تبلیغاتی را نمی‌خوانند، اما حالا وقت آن رسیده است که با حقیقت روبه‌رو شویم. در واقع، تنها 10 درصد خوانندگان مجله‌ها، به نوشته‌های تبلیغاتی توجه می‌کنند.

ادامه نوشته

توصیه‌های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ متفاوت از دیگران عمل کنید

توصیه‌های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ متفاوت از دیگران عمل کنید

متخصصان روابط عمومی می‌توانند کمک بسیار موثری در جهت تغییر فضای کسب‌و‌کارتان به شما بکنند.

ادامه نوشته