کبوتران به پرواز درآمده بودند
به وجد آمدیم
درباره صلح شعر گفتیم
اما در آخر
بر سر این که شعر چه کسی زیباست
با هم جنگیدیم
و کبوتران
از ترس به لانه های شان برگشتند.
کبوتران به پرواز درآمده بودند
به وجد آمدیم
درباره صلح شعر گفتیم
اما در آخر
بر سر این که شعر چه کسی زیباست
با هم جنگیدیم
و کبوتران
از ترس به لانه های شان برگشتند.

گروه تاریخ و اقتصاد: با افول بندرعباس در نيمه سده دوازدهم هجرى، بخش عمدهاى از تجارت دریایی خلیجفارس - كه عمدتا به دست كمپانى هندشرقى و تاجران محلى ايرانى رونق داشت - به نواحى ديگر آن منتقل شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: «برای حضور در بازار صادرات صنایع دستی باید به سمت تولید صنایع دستی لوکس و خاص حرکت کنیم.»
مدرس و سخنران تشریفات سازمان ملل متحد گفت: «هر ایرانی باید یک راهنمای جهانگردی باشد و تمدن، دین، آیین و کشور خود را تبلیغ کند.» به گزارش خبرگزاری فارس، علیمحمد بیدارمغز در سمینار تخصصی روابط عمومی و آداب میزبانی بینالملل با بیان اینکه پول گردشگری، سرمایهای است که در تمام دنیا تقسیم میشود و ایران باید از آن سهم ویژه داشته باشد تاکید کرد: «ما با حرف زدن، لباس پوشیدن، با میهمانی گرفتن، هدیه دادن و نحوه رفتار و گفتار خود دین و فرهنگ و تمدن خود را به نمایش میگذاریم.»

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: World business culture
اتریش یک کشور محصور در خشکی، واقع در قلب اروپا با جمعیتی حدود هشت میلیون نفر است.

نویسنده: Tony Singarayar
مترجم: مریم رضایی
منبع: InnovationManagement.se
با وجود فرآیندهای جزئیشده با ساعات کاری بیشمار و تلاشهای صادقانه برای اتخاذ نگاهی استراتژیک و بلند مدت در مورد نحوه اداره کسبوکار، بسیاری از کسبوکارها نمیتوانند تحولات بنیادی را پیشبینی کنند؛ تحولاتی که باید باعث شوند این کسبوکارها در مورد کل مدل کسبوکارشان تجدید نظر کنند. نتیجه این موضوع اغلب فاجعهآمیز است و بسیاری از کسبوکارها از این نظر به دردسر میافتند.
با این وجود، افراد بسیار موفق از افتادن در دام باورهای غلطی که مانع پیشرفت بسیاری از مردم میشود اجتناب میورزند. این افراد بر این باور نیستند که:
یحیی صفی آریان، عضو هیات موسس آب بان در نشست تخصصی جامعه، فرهنگ، رسانه و بحران آب گفت: کمپین هایی که در زمینه بحران آب شکل گرفته مفید است اما کمپین، اتفاقی موقت برای رسیدن به یک موقعیت در زمانی کوتاه است. ما در حوزه بحران آب باید به سمت ایجاد شبکه های اجتماعی تخصصی و عمومی برویم.

ساسان قاسمی، علی صمیمی
مشاورین سرآمدی آلا(ala.ir)
اين ستون ارائهدهنده دیدگاهی نوین برای خدمات مشاوره مدیریتی به افراد و سازمانها است كه از سوی متخصصان اين حوزه پاسخ داده ميشود. شما میتوانید پرسشهای خود را به modiran@den.ir ارسال فرمایید و منتظر پاسخ ما باشید.

نویسنده: Donald Sull
مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: mckinsey
شاید رایجترین توصیهای که بتوان درخصوص نوآوری ارائه داد تقویت مهارت «تفکر خلاقانه» باشد. براساس این نگرش، محدودیتها مانع نوآوری هستند زیرا موجب تخریب انگیزه و محدودترشدن احتمالات میشوند. با این حال نوآوران ماهر، مدتهاست به این نکته پی بردهاند که محدودیتها نقشی هدایتگر در پیشبرد نوآوری ایفا میکنند. تلاش برای ایجاد نوآوری بی حد و مرز افکار افراد را در خصوص انتخاب از میان گزینههای مختلف تحتتاثیر قرار میدهد و موجب رد شیوههای عملی جدید میشوند. بدون بهرهمندی از دستورالعملهایی که در ساختاردهی به تعاملات نقش دارند، اعضای یک سازمان پیچیده یا یک اکوسیستم به مبارزه برای هماهنگی فعالیتهای نوآورانه خود ادامه خواهند داد.

گروه گردشگری: تعداد افرادی که سالانه به سفرهای زیارتی میروند در حدود 300میلیون نفر تخمینزده میشود که اکثر آنها را مسیحیان، مسلمانان و هندوها تشکیل میدهند. در حقیقت سفرهایی که با انگیزههای معنوی و مذهبی صورت میگیرد در دهههای اخیر رواج پیدا کرده و با رشد چشمگیر این نوع سفرها در سالهای اخیر سهم قابل ملاحظهای از صنعت گردشگری بینالمللی به آن اختصاص یافته است، از اینرو میتوان گفت که در میان انواع گردشگری، گردشگری مذهبی یکی از پرطرفدارترین آنها و قدیمیترین شکل سفرهای غیراقتصادی بهشمار میرود.
نویسنده: Sujan Patel
مترجم: فاطمه رفعتماه
منبع: entrepreneur
موفق بودن اغلب به اين معني است كه از كساني كه به اهداف خود رسيدهاند بياموزيم. برای هر کارآفرین، داشتن الگو و راهنما یک شانس و موفقیت عالی محسوب میشود اما همه به يك منتور دسترسي ندارند. اگر شما هنوز راهنماي کسبوکار شخصی خود را پیدا نکردهاید در این مقاله 20 نکته کاربردی از کارآفرینان جوان و الهامبخش برای شما ارائه شده است كه به شما براي شروع كمك میكند.

نویسنده: Caitlin Kelly
مترجم: مریم رضایی
منبع: New York Times
جیم آدکینسون، حسابدار شرکتی در اورلاندو است که برای کار کردن با مشتریان خود قواعد خاصی دارد و آنها را غربال میکند. اگر یک مشتری عادت داشته باشد دائما به توصیههای او توجه نکند یا سر و کله زدن با او کسلکننده باشد، او را برای همیشه کنار میگذارد.

دکتر محیا کربلایی*
تحلیگر اقتصادی و کسبوکار
هنوز هم وقتی مسنترها میخواهند از احترام به پدرانشان در گذشته بگویند، جمله معروف «ما جلوی بزرگترمان پایمان را هم دراز نمیکردیم» شنیده میشود اما امروز با سرعتی که مبلمان جای فرش و پشتیها را میگیرد، معلوم نیست تا کی بتوان از این مثال استفاده کرد. آن وقتها که خانههای ایرانی کاملا فرش شده بود و مردم به پشتیها تکیه میزدند، اروپاییها بیشتر از مبل و صندلی استفاده میکردند و طبیعی است که این صنعت از این کشورها به ایران نیز راه پیدا کرد.