10 رنگ که به افزایش فروش کمک می کنند
روانشناسی رنگ یکی از قابل توجهترین و بحث برانگیزترین جنبههای بازاریابی است که نقش مهمی برای ارایه رفتار مطلوب از سوی مخاطبان که همان متقاعد شدن به خرید است ایفا میکند. اما تحقیقات انجام شده نشان میدهد که عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، تفاوت فرهنگی، محیط و غیره نیز بر تاثیر رنگها روی مشتری تاثیرگذار است.
کاوشگران روابط عمومی- بخش بین الملل- معصومه رشیدی:
بازاریابان و طراحان گرافیک مدت زمان زیادی است به این واقعیت پی بردهاند که رنگها نقش اصلی در موفقیت هر کمپین بازاریابی بازی میکنند. برخی رنگهای مشخص وجود دارند که ممکن است احساسات خاصی را در مشتریان بوجود آورند بنابراین یک ارتباط برندی و انگیزه خرید در مشتری ایجاد میکنند. آنچه در این مطلب ارایه میشود ارایه لیستی از 10 رنگی است که به افزایش فروش همراه با توجه و تمرکز بر احساسات خاص کمک میکنند.
قرمز
قرمز رنگی قوی و انرژی بخش است. میتواند توجه افراد را جلب کرده و آن را حفظ نماید. به همین دلیل یکی از محبوبترین رنگها برای بازاریابی محسوب میشود اما نباید بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد!
آبی
زمانی که میخواهید به عنوان یک شرکت قابل اعتماد و سرد به شما نگریسته شود آبی میتواند رنگ مناسبی برای شما باشد. برای اینکه به نتایج بهتری در جذب مشتری دست یابید آبی را با رنگهای مکمل ترکیب کنید.
صورتی
آیا برای جلب توجه جمعیت زنان جوان وارد رقابت شدهاید؟ شما اگر بخواهید در این رقابت موفق شوید مطمئن باشید که با انتخاب رنگ صورتی اشتباه نکردهاید. این رنگ شاد، تزیینی و کاملا زنانه است.
زرد
زرد رنگی قدرتمند است اما در عین حال خطرناکترین رنگ نیز هست. از این رنگ برای فرمان دادن به توجه مخاطبان خود استفاده کنید و به آنها اجازه دهید از اعتماد به نفس شما در تواناییهایتان آگاه شوند.
سبز
سبز رنگی همه کاره است. رنگی گرم و دعوت کننده که منجر به احساس خوشایند در مشتریان میشود. دوم اینکه رنگ سبز نشان دهنده سلامت، امور زیست محیطی مانند مانند Timberland’s G.R.E.E.N standardو حسن نیت است و در آخر اینکه سبز رنگ پول است و بنابراین افکار ثروت اندوزی و توجه به ثروت را در ذهن ایجاد میکند.
بنفش رنگ سلطنتی است که آن را برای کامل ساختن لمس ظرافت و قدر و منزلت بخشیدن به مواد بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد.
طلایی
طلایی نیز رنگی زیبا و معتبر است اما یک عنصر قدرت اضافه میکند که نمیتوان با بنفش آن را مطابقت داد. در ترکیب با رنگ بنفش یا سبز، طلایی رنگی قدرتمند است که نمادی از ثروت و اصل و نسب نیز محسوب میشود.
نارنجی
نارنجی رنگی انرژیک است. این رنگ ویژگی قوی در جلب توجه دارد در حالیکه سرد و سرگرم کننده نیز هست. نارنجی در مشتریان این احساس را بوجود میاورد که آنها در حال تعامل و مواجهه با یک شرکت پیشرو و پیشگام هستند.
قهوهای
رنگی با تن خاکی که معمولا به عنوان رنگی برای آسایش و اعطای آرامش به مشتریان شناخته میشود.
سیاه
سیاه یکی دیگر از رنگهای بسیار متنوع است که میتواند هم مدرن باشد هم سنتی، هم هیجان انگیز باشد و هم آرامش بخش. سیاه به عنوان یک رنگ متضاد استفاده میشود و غالبا یک حس گیرایی و هیجان را به هر خلق و خویی که میخواهید اضافه میکند.
با توجه به آنچه گفته شد روانشناسی رنگ یکی از قابل توجهترین و بحث برانگیزترین جنبههای بازاریابی است که نقش مهمی برای ارایه رفتار مطلوب از سوی مخاطبان که همان متقاعد شدن به خرید است ایفا میکند. اما تحقیقات انجام شده نشان میدهد که عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، تفاوت فرهنگی، محیط و غیره نیز بر تاثیر رنگها روی مشتری تاثیرگذار است.
