قوانین اساسی طراحی فونت لوگو
هنگام طراحی فونت لوگو از مناسب بودن ترکیب فونتهای انتخاب شده برای این کار اطمینان حاصل نمایید. از آنجایی که فونت یک ابزار تبلیغاتی است و در سایزهای متفاوت مثل بیلبوردها تا روی خودکار و کارت ویزیتها استفاده میشود، وضوح کامل تک تک حروف بسیار حائز اهمیت است. پیروی از قوانین زیر میتواند در بهبود کیفیت لوگو، خوانا بودن و انتقال دادن پیام مورد نظر بهصورت صحیح تأثیرگذار باشد.
خوانایی
اگر لوگوی شما صرفاً لوگوتایپ (بدون تصویر) باشد، اسم شرکت مهم ترین بخش طراحی محسوب خواهد شد. لازم است هر یکی از حروف لوگوتایپ یا متنی که در لوگو استفاده میشود بهوضوح و آسانی از فاصلهی دور قابل تشخیص باشد. از مناسب بودن فاصلهی میان حروف اطمینان حاصل کنید تا هنگام چاپ اثر حروف روی هم نیفتند و از خوانایی آنها کاسته نشود. برای مثال حرف “I” نباید “L” خوانده شود.
مخاطب باید بتواند نوشتار لوگوی شما را از فاصلهی بسیار دور و با یک نیم نگاه بخواند. آنها با ماشین و دوچرخهی خود و با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور میکنند یا ممکن است لوگو روی یک وسیلهی نقلیهی در حال حرکت باشد، بنابراین وضوح و خوانایی نوشتار در کمترین زمان ممکن اهمیت بسیار زیادی دارد. فونتی را انتخاب کنید که بهراحتی خوانده شود. 
اندازهی فونت
خوانایی فونت نباید به گونهای باشد که وقتی روی بیلوردهای بسیار بزرگ یا مهرهای کوچک سربرگ قرار میگیرد، به لوگو آسیب بزند. این تغییر اندازهها بهخصوص در تغییر به سایز کوچک میتوانند مشکلساز باشند. بنابراین از حروف تزئینی و نقشدار استفاده نکنید.
تصویر برند
اگر لوگوی شما ترکیبی از تصویر و نوشتار است لوگویی را انتخاب کنید که با تصویر همخوانی داشته باشد. فونتها خود دارای شخصیتی بسیار قوی هستند، به همین دلیل هر انتخاب اشتباهی در این زمینه میتواند با انتقال پیامی متفاوت یا اشتباه به مخاطب، باعث آسیب به برند شما شود.
فونتی که انتخاب میکنید باید قابلیت انتقال داستان برند شما به مخاطب را داشته باشد و اگر لوگوی شما تصویری است، متنی که استفاده میکنید باید تصویر را تکمیل و حمایت کند.
نویسنده: دیوید پل (طراحگرافیک)